VVV Zuid-Limburg neemt Europese partners mee op BRANDTour

 

Zes Europese toeristische regio’s, waaronder VVV Zuid-Limburg, werken samen binnen het Interreg Europe-project BRANDTour. Afgelopen week was het gezelschap uit Toscane, de Balearen, Kreta en Letland in Parkhotel Valkenburg voor het tweede Interregional Learning Event.

 

BRANDTour heeft als doel het toerisme in de regio te ondersteunen, onder meer door het verbeteren van de promotie, innovatie en diversificatie van het aanbod.

 

Tijdens de bijeenkomst presenteerde elke partner good practices, waarbij de focus dit keer lag op het herwaarderen van attracties door middel van betere marketing, branding en communicatie.

 

Naast de projectgroep waren ook verschillende gemeenten, toeristische ondernemers en Hogeschool Zuyd aanwezig.

 

Anya Niewierra, algemeen directeur van VVV Zuid-Limburg, trapte af met de 10 principes van duurzame destinatiemarketing die VVV Zuid-Limburg toepast.

 

Vervolgens presenteerden de partners hun voorbeeldprojecten van hun eigen regio. Deze voorbeelden zijn na de bijeenkomst geëvalueerd.

 

Om het ‘leren’ te versterken, werd het event aangevuld met verschillende studiebezoeken in de regio Zuid-Limburg. De eerste dag heeft het gezelschap een bezoek gebracht aan Kerststad Valkenburg, dat onlangs verkozen is tot European City of Christmas 2018.

 

De tweede dag maakten de partners kennis met urban Heerlen middels een Street Art Tour en een kijkje achter de schermen van het nieuwe winterfestival Holy Moly! Heerlen.

 

 

Artikel geplaatst op: 19 December 2017

Delen


0 reacties

Plaats je reactie:

Ik ben geen robot
© 2017 LimburgZaken/Delite | Built by Delite, powered by Envation.