Hoe je grensoverschrijdend toerisme op de kaart zet

 

Op welke manier proberen toeristische organisaties aan beide zijden van de Nederlands-Duitse grens toeristen te verleiden om die grens over te steken?

 

De derde Euregionale Masterclass op 20 februari van Fontys Crossing Borders en de Businessclub Maas-Rhein gaat in op de mogelijkheden van grensoverschrijdende marketing in de toeristische en recreatieve sector.

 

Het grensgebied van Niederrhein en Noord- en Midden-Limburg wordt gekenmerkt door veel groen en een open landschap. Organisaties van verschillend niveau proberen de regio op de kaart te zetten als het gaat om toerisme en recreatie.

 

Zeker in de toeristische en recreatieve hoek trekken veel mensen de grens over. Maar in hoeverre spelen toeristische organisaties eigenlijk in op deze grensoverschrijdende mobiliteit?

 

Nederlandse, Duitse en grensoverschrijdende natuur/toerisme-organisaties vertellen op 20 februari over de manier waarop ze hun grensoverschrijdende marketing opzetten.

 

Daarnaast evalueren enkele International Marketing-studenten van Fontys Venlo in hoeverre de toerismepraktijk raakvlakken heeft met datgene wat ze in de schoolbanken leren.

 

Is het vermarkten van de regio vergelijkbaar met het vermarkten van een product?

 

De Euregionale Masterclass vindt plaats van 15.30 tot 17.30 uur bij Fontys Venlo. Iedereen is welkom. Aanmelden voor deze gratis bijeenkomst kan hier.

 

foto: attractiepark Irrland Kevelaer

 

 

 

Artikel geplaatst op: 12 Januari 2018

Delen


0 reacties

Plaats je reactie:

Ik ben geen robot
© 2017 LimburgZaken/Delite | Built by Delite, powered by Envation.