Imago Midden-Limburg als toeristische trekpleister ruim voldoende

 

Toeristisch Midden-Limburg voldoet aan de imagowaarden toegankelijkheid, gastvrijheid, rijk aan historisch en natuur.

 

Dit blijkt uit onderzoek van Dynamic Concepts in opdracht van VVV Midden-Limburg.

 

De opdracht was de effecten van het toeristische beleid onder de loep te nemen, in relatie tot de diverse toeristische speerpunten in Midden-Limburg. Bij het onderzoek werd vooral ingespeeld op bezoekersbeleving, communicatie en imago, uitgavepatronen en socio-demografische kenmerken.

 

Tijdens een aantal evenementen en op verschillende locaties is een steekproef gehouden waarbij 661 respondenten zijn geïnterviewd. Dit resulteert in een betrouwbaarheidsniveau van 99 procent.

 

Rondom communicatie en imago komt vooral naar voren, dat gastvrij (83,2  procent) en rijk aan natuur (85,9) door de bezoekers het meest met Midden-Limburg wordt geassocieerd.

 

Wat kwaliteitsaspecten betreft, worden sfeer, gastvrijheid en veiligheidsgevoel als belangrijkste factoren ervaren.

 

Het overgrote deel van de bezoekers geeft aan dat er door het huidige bezoek geen verandering zal optreden in het aantal bezoeken aan Midden-Limburg.

 

Gemiddeld geven de bezoekers per dag of evenement ruim 30 euro per persoon uit.

 

De gemiddelde leeftijd van de geïnterviewde bezoeker is 45 jaar. Deze conclusie past bij het aanbod van de onderzochte evenementen en locaties.

 

 

 

Artikel geplaatst op: 26 Januari 2018

Delen


0 reacties

Plaats je reactie:

Ik ben geen robot
© 2017 LimburgZaken/Delite | Built by Delite, powered by Envation.