Vier tips van starters Marij en Theo Peeters hoe jij het best je eigen bedrijf start

 

Wauw! Dat is de reactie van menigeen die bij Design B&B Het Raadhuys in Kessel binnenstapt. En dat is ook de missie van Marij en Theo Peeters: mensen verwennen en laten genieten.

 

Een B&B starten, dat lijkt eenvoudig. Maar Theo haalt ons snel uit deze droom en vat het samen met ‘dromen, geloven, durven en doen’: “Dromen en geloven, dat doen veel mensen. Maar het werkelijk durven en doen; daar komt meer bij kijken.

 

Hier is hun verhaal:

 

Zeker bij dit Design B&B. Marij droomde al jaren van een eigen bedrijf. Bijvoorbeeld een eigen B&B: klein en met een persoonlijke sfeer. En in 2012 was er eindelijk die ultieme kans. Het voormalig gemeentehuis in hartje Kessel, direct aan de Maas, kwam vrij. Er werd een prijsvraag uitgeschreven... en de rest is historie. De familie Peeters ging aan de slag: Marij vanuit haar achtergrond 'zorg' en horeca, Theo als marketingman en dochter Kim als afgestudeerd (binnenhuis)architect.

 

Na bijna drie jaar van vergunningen verkrijgen, tekeningen en begrotingen maken, de boel laten verbouwen en inrichten... mag het resultaat er zijn. “Nooit geweten dat er zoveel bij komt kijken,” laat Marij weten. “We zijn nu een jaar bezig. Met een bezettingsgraad van meer dan 50 procent zijn we bijzonder tevreden. Het heeft de allure van een kleinschalig heel bijzonder boutiquehotel. Elke designkamer heeft verrassende details! Bij ons draait het om beleving en gastvrijheid.”

 

Marij & Theo geven deze vier tips aan starters:

 

1. Weet wat je wil, want de puzzel kent veel stukjes. Maak een goed onderbouwd plan met een visie, missie, kernwaarden en doelgroepen. Kijk niet alleen naar wat het kost, zie ook wat het opbrengt. Zorg dat je propositie oprecht is. Dan weet je ook wat je te doen staat en bied je duidelijkheid aan andere partijen, zoals de bank.

2. Durf anders te denken. De doelgroep van deze B&B is niet op een ‘klassieke’ manier bepaald. Tot de doelgroep behoort namelijk iedereen die geïnspireerd wil worden. Dat is de rode draad. Vervolgens ga je je verdiepen in deze doelgroep; wat is hun customer journey? Dan merk je al snel dat je met details het verschil kunt maken.

3. Laat het team excelleren. Binnen ons team heeft ieder zijn talenten en passie. Marij is gastvrouw, Theo heeft een achtergrond in marketing & business en dochter Kim is architect. Voor aanvullende expertise werken we samen met partijen, zoals Booking.com, Bijzonderplekje.nl, Auping, Libelle en VT Wonen.

4. Focus & zorg voor continue kennisverrijking. Aanvullende informatie is in overvloed te vinden. Ook hebben we verschillende workshops gevolgd en zijn we met andere ervaringsdeskundigen gaan praten. Heel leerzaam!

 

Tekst: Jacqueline Munnichs, ZAKEN|TAAL, concept & tekst

 

 

 

Artikel geplaatst op: 26 September 2016

Delen


0 reacties

Plaats je reactie:

Ik ben geen robot
© 2017 LimburgZaken/Delite | Built by Delite, powered by Envation.